Попри складні часи Академія ДТЕК тримає руку на пульсі розвитку міжнародних корпоративних університетів та освітніх інституцій. Українці сфокусовані на здобутті перемоги, виживанні та думках як відродити бізнес. А про що міркують СЕО, HDR та L&D експерти світу? Вдалося дізнатися Тетяні Шерман, керівнику з маркетингу та комунікацій Академії ДТЕК, в рамках глобальної конференції Global CCU-2023.

Ділимось корисною інформацією про 5 L&D ТРЕНДІВ:

Тренд №1 – Євтагогіка або гетагогічне навчання. Це наука про самостійне навчання та розвиток. Їй притаманні наступні характерні риси: 

  • Процес людської діяльності, під час якої влада та автономія твердо передані до рук учня, який бере на себе відповідальність і контроль над тим, що він вивчатиме, коли і як це буде відбуватися. 
  • Саморозвиток автономних учнів, здатних набувати та примножувати свої знання в онлайн-середовищах особистого навчання (PLE).
  • Викладач стає провідником на стороні, забезпечуючи наставництво та коучинг для студента протягом усього шляху навчання. 
  • У міру того, як учні визначають свій шлях навчання та приймають рішення щодо свого навчання, внутрішня, а не зовнішня мотивація стає рушійною силою у процесі навчання (Deci & Ryan).

Тренд №2 – Імерсивні технології: VR/AR/MR. Одна з важливих задач компанії в L&D напрямку – створювати сприятливе середовище для дослідження, прототипування та інновації у навчанні.

Так, в державній нафтовій корпорації Бразилії PETROBRAS досліджують та впроваджують:

  1. Імерсивні Конференції – для розширення охоплення навчання, оптимізуючи витрати 
  2. Метавсесвіт – для використання технологій, щоб зробити навчання більш цікавим 
  3. Розширений Реальний Досвід – для цифрове навчання, але з реальним впливом

Згідно досліджень SDAB BOCCONI School of Management навчання за допомогою віртуальної академії на 76% ефективніше в порівнянні з традиційними методами. На 65% збільшується рівень залученості та утримання уваги при навчання совтовим навичкам завдяки VR симуляціям. А на 40% скорочується час в навчальних програмах VR по онбордінгу, впроваджуючи захоплюючий досвід і віртуальні засоби для процесу найму нових працівників.

Тренд №3 – Employee Wellbeing. Усвідомлення важливості турботи про благополуччя та здоровя співробітників лише зростають з кожним роком. Так, в TVS Motors практикують йогу на робочому місці, зокрема пози орла, гори, бхарадваджасану на стільці. А в компанії Bradesco знімати стрес пропонують, надаючи можливість на вулиці поспівати в караоке.

Тренд №4 – Personality & Leadership. Цей тренд про розуміння себе, своєї природи, усвідомлення своїх прагнень, переконань та цілей, які є рушійною силою лідерства та уміння вести за собою команду. Наприклад, в компанії Bosch практикують особливий підхід до навчання керівників. Перш ніж піти на будь-яку лідерську програму, учаснику потрібно пройти 3-денну віпасcану. Це період мовчання для кращого розуміння себе (self awareness). На віпассану додатково можуть бути направлені: співробітники, які прагнуть кар’єрного розвитку, переходять на керівну посаду та ті, які не справляються з поставленими задачами.

Тренд №5 – Навчання та розвиток на основі даних. Завдяки навчанню, орієнтованому на дані, ви можете збирати дані про ефективність, оцінку якості навчання, матеріалів та викладачів. Вимірювання успіху та прогресу зможе підвищити рівень програм кваліфікації.

Ентузіазм із перепідготовки та навчання новим навичкам поділяє більшість співробітників – це підтверджує звіт про майбутнє PWC. Бачимо, що 74% працівників хочуть розвивати свої навички, щоб залишатися на роботі та бути ефективними. Тож бажаю кожному з нас натхнення в опануванні нових навичок. Адже розвиток протягом усього життя навіть в моделі SHIVA-світу – це наша нова нормальність.