Хаос – це теж світовий порядок, яким потрібно вміти управляти, заспокоївши емоційне цунамі: топ-10 головних рекомендацій від директора зі сталого розвитку ДТЕК Олександра Кучеренка з People Management Live Talk

  1. Людство зіштовхнулося з викликом, до якого не були готові економіки і системи охорони здоров’я навіть розвинених країн. Ніхто не має бенчмарків та досвіду кризи такого масштабу. Ніхто не має готових стратегій. Тому сьогодні кожному доводиться розробляти і ухвалювати свої унікальні рішення. І чим більш нестандартними вони будуть, тим більше шансів, що ці рішення будуть ефективними.
  2. ДТЕК ухвалив нестандартне рішення і перевів свої ТЕС в капсульний (ізольований) режим роботи. Це означає, що частина виробничого персоналу, необхідного для забезпечення безперервного виробництва електроенергії, зараз живе на станціях. Це, без перебільшення, подвиг, який здійснюють наші колеги, забезпечуючи світлом, теплом і можливістю віддалено працювати мільйони українців. Таке рішення дозволило нам гарантувати безперервність виробничих процесів.
  3. Парадигма довгострокового планування «скотилася» до усвідомленого прискорення – спринт-рішень. Тому володіння методологією Scrum на рівні навички стає must have навіть в тих компаніях, де вона не використовувалася до цього. Сьогодні ні в кого немає часу на розкачку. Складні рішення необхідно ухвалювати тут і зараз. Цей «ідеальний шторм» перевірить ефективність всіх бізнесів.
  4. Нинішня криза буде іспитом для компаній за двома напрямками: запасом міцності та вмінням швидко перебудовуватися. Збалансовані компанії витримають цю перевірку і отримають енергію для розвитку. Перевірку на міцність пройдуть: система оплати в компанії, фрейм навчання і розвитку співробітників, корпоративна культура, цінності та корпоративні стандарти бізнесу.
  5. Будь-який лідер повинен мати два основні вміння: викликати довіру і довіряти. Щоб команда злагоджено пройшла всі випробування карантином, пандемією і кризою, в ній повинна бути атмосфера всеосяжної довіри. Завдання лідера – створити таку атмосферу: довіри до цінностей, які всіх об’єднують, довіри до ухвалених рішень, які всі втілюють, довіри до обраного шляху, який всі розуміють і готові пройти.
  6. Комунікації, комунікації і ще раз комунікації. Співробітники повинні отримувати чіткі сигнали: у керівництва є вивірений план дій, ситуація під контролем, ваше здоров’я і безпека – наш пріоритет. Сьогодні внутрішні комунікації ДТЕК максимально активно працюють на те, щоб проінформувати людей про ситуацію в компанії, ухвалені рішення, дати їм практичні поради як вберегтися від коронавірусу, як ефективніше працювати з дому і т.д. Головне завдання – нівелювати паніку. Потрібно чітко планувати щоденну роботу з фокусом на результат, щоб не скотитися в «усе пропало».
  7. Такі речі як емоційний інтелект, емоційна стійкість, вміння переконувати, доносити свої думки, комунікувати, працювати в команді, вирішувати конфліктні ситуації – знаходять особливу цінність в нинішній ситуації. Звичайно, без hard skills, теж не можна, але, soft skills сьогодні в пріоритеті.
  8. Минулого тижня у The Economist вийшов матеріал про те, що якщо у світову кризу 2007-2009 років бізнес рятували фінансові директори, то нинішня криза на перший план виводить роль НR-керівників, функцію яких до цього багато хто вважав другорядною. Матеріал називається «The coronavirus crisis thrusts corporate HR chiefs into the spotlight». Рекомендую його прочитати всім, особливо тим керівникам підприємств, які ще не зрозуміли специфіку ситуації, і як з нею працювати.
  9. Чим надихатися в цей складний період? Читайте історії успішних людей і те, як вони приходили до нестандартних рішень, як переводили теоретичні знання в навички. Це найважливіше. Гола теорія – це лише припущення. Важливо мати підтверджений практичний інструмент, який працює. Такий інструмент – це життя, яке моментально доводить живучість тієї чи іншої теорії.
  10. Не дозволяйте душі і тілу лінуватися! Робіть зарядку, будьте в формі, будьте оптимістом і не розкисайте. Коли лідер сам в активному робочому стані, то команда запускається теж! Адже команда – це дзеркало лідера.