Як забезпечити роботу системи електропостачання і мінімізувати поширення COVID-19. Три кроки, досвід ДТЕК Мережі — оператора інфраструктури зі штатом у 18 тис осіб.

Карантин, пов’язаний з пандемією коронавірусу, став викликом для всього українського суспільства. Люди змушені перебувати вдома в самоізоляції. І треба чесно визнати: ця ізоляція можлива завдяки тому, що працює енергетична система — в будинках є світло, інтернет, працює побутова техніка і опалення.

Електроенергія — це перш за все комфорт. І цей комфорт всім жителям країни щодня забезпечують тисячі енергетиків, газовиків, шахтарів. І саме в цю секунду ще тисячі енергетиків перебувають біля турбін і котлів, на блокових щитах керування електростанцій і диспетчерських пультах, контролюють безпеку роботи атомних блоків, видобувають вугілля і газ, ремонтують електромережі.

Тоді як уся країна вимушено перебуває вдома, щоб зберегти своє здоров’я, ці люди продовжують працювати, щоб ми з вами і далі користувалися благами цивілізації. Оператори системи розподілу ДТЕК Мережі забезпечують електропостачанням 13,3 млн українців, які проживають в Києві та Київській області, Дніпропетровській, Одеській та підконтрольній Україні частині Донецької області. Робота наших співробітників — це запорука нормального життя, так було завжди, і надто важливо зараз.

Серйозність ситуації вимагала швидких і рішучих дій. У 7 операторів системи розподілу ДТЕК Мережі працює більше 18 тисяч осіб, з яких 70% — виробничий персонал, який забезпечує безперервність процесу електропостачання, а отже, не може масово піти у відпустку і припинити працювати. Ми вибрали три основних напрямки дій, які дозволили забезпечити стабільну роботу компанії, мінімізувати поширення коронавірусу на підприємствах і в містах присутності.

Завдання 1: звести до мінімуму очні контакти з клієнтами.

Як ми це робимо?

  • Всі наші центри обслуговування перейшли виключно на дистанційний формат обслуговування клієнтів — через сайт, соцмережі, кол-центр.
  • На час карантину технічний персонал проводить контрольну перевірку тільки тих лічильників, до яких є вільний доступ в під’їздах, на фасадах будинків, опорах. Тобто без контакту з клієнтом.

Підсумок: Консультації клієнтів ми організували без погіршення якості процесу. За перші 2 тижні ми отримали 142 тис. дзвінків від клієнтів, 3 тис. повідомлень в Facebook і 4 тис. повідомлень електронною поштою. І зробили все можливе для того, щоб електропостачання наших клієнтів було стабільним, а наша робота — простою і зрозумілою.

Завдання 2: Мінімізувати контакти всередині компанії.

Як ми організували процес?

  • Адміністративний персонал максимально переведено на дистанційний режим роботи. Співробітникам, у яких немає можливості працювати віддалено, надали оплачувану відпустку.
  • Ми відмовилися від проведення всіх очних зборів і оперативних нарад. Щоденна звітність про виконані роботи проходить через онлайн-канали (пошта, мобільні зв’язок). Наради відбуваються в режимі конференц-зв’язку.
  • Для тих, хто продовжує працювати — в першу чергу це наші аварійні бригади, компанія організувала транспортне розвезення, а також задіяний особистий транспорт співробітників, щоб унеможливити використання громадського транспорту. Всього понад 300 автомобілів.
  • Особливий режим роботи у наших диспетчерів. Вони мають бути цілодобово на посту, щоб вчасно побачити, якщо трапиться аварія в мережі, котра може зупинити життя в містах і селах, і скерувати бригаду на її ліквідацію. Щоб забезпечити їхню безпеку, до них повністю заборонено доступ колег з інших підрозділів. Водночас з ними завжди можна зв’язатися по телефону для вирішення робочих питань.

Підсумок: 12 тисяч наших співробітників продовжують працювати і забезпечувати безперервність виробничого процесу. Вжиті заходи дозволили відпрацювати перші два тижні карантину без серйозних збоїв в роботі. Оператори системи розподілу провели понад 4300 ремонтів і повернули світло для 320 тисяч клієнтів. Це світло і комфорт в 4 областях і місті Києві.

Завдання 3: забезпечити максимальну безпеку умов роботи співробітників.

Що ми зробили і продовжуємо робити?

  • Ми закупили на всі підприємства антисептики для рук і поверхонь. Дезінфекторами регулярно обробляється транспорт і приміщення.
  • Закупили маски і видаємо їх співробітникам, які можуть контактувати з клієнтами.
  • Для співробітників розробили інструкцію із санітарної гігієни. І щодня нагадуємо про важливість її дотримання.

Нам важливо, щоб клієнти знали, що ми дбаємо щодня про них, робимо все можливе щоб в їхніх будинках, на підприємствах було світло, і що нам важливо всім разом не допустити поширення вірусу в країні.

Саме тому наші співробітники взяли участь у міжнародному флешмобі на підтримку карантину. Вони опублікували в соцмережах світлини зі своїх робочих майданчиків і попросили людей: «Ми залишаємося тут заради вас, залишайтеся вдома заради нас». Ці фото «дісталися» до 800 тис. людей. Ми дуже хочемо і віримо, що наші клієнти дослухаються до цього заклику, і ми разом зробимо все можливе, аби не допустити поширення епідемії в країні.